Programme Consultant

 

Isabel Landsiedler 

Surname        Landsiedler

First Name     Isabel

Address for correspondence  E-mail

Position
Director of Language Centre of Graz University
 
 
Institution
treffpunkt sprachen – Language Centre of Graz University
 
 
Website (of institution)
 
 
Affiliation with educational networks/associations
VUS - Verband universitärer Sprachenzentren und -institutionen (no website yet)
Coimbra Network of Language Centres
ÖSKO - Österreichisches Sprachenkomittee (no website yet)
Akademie für Neue Medien der Universität Graz (akademie.uni-graz.at)
Arbeitsgruppe der universitären Sprachenzentren Österreichs (no website yet)
 
 
Major collaborative work / projects /accomplishments in European context
LES - Language Education Study ,TNP 2 - New Learning Environments - the European Learning Space,ENLU - European Network for the Promotion of Language Learning Among All Undergraduates,Dissemination der Tätigkeiten des Europäischen Fremdsprachenzentrums des Europarats (EFSZ) an die österreichischen Universitäten
 
 
Main areas of research/expertise
e-Learning, Quality and evaluation in language learning,Language Policy,Pragmatics in language learning
 
 
Main publications
 
 
- Kettemann, B. und Landsiedler, I. (eds.) (1997), The Effectiveness of Language Learning and Teaching. Wien: Zentrum für Schulentwicklung Report Nr. 27, Bundesministerium für Unterricht und kulturelle Angelegenheiten
- Kettemann, B. und Landsiedler, I. (2001), “New Learning Environments - FLT at Austrian Institutions of Tertiary Education”, Moderne Sprachen 45, 192-207.
- Newby, D. und Landsiedler, I (2002), Projektendbericht: Dissemination der Tätigkeiten des Europäischen Fremdsprachenzentrums des Europarats an die österreichischen Universitäten. Wien: Bundesministerium für Bildung, Wissenschaft und Kultur.
- Newby, D., Landsiedler I, Stachl-Peier, U. (2003), Vermittlung zwischen Theorie und Praxis vor dem Hintergrund verschiedener Lernkulturen und Sprachen. Straßbourg: Council of Europe Publishing
- Landsiedler, I. (2004), „Förderung der LernerInnenautonomie im Sprachunterricht durch e-Learning-Konzepte“. In: Simon, F., Pavlová, J. und Mihoková, K. (Hrsg.), Cudzie jazyky: kommunikatívne - efektívne - kvalifikovane. Košiciach: Univerzity v. Košiciach
- Landsiedler, I. und Pfandl-Buchegger, I. (2007), „Neue Perspektiven im Ausspracheunterricht - das Projekt FauvoT?“ In: Reitbauer, M. et al. (Hrsg.), Contexts of English in Use: Past and Present. Wien: Braumüller. 245-254.
 

 

 

 
Print